Stakning – Löpintervaller – Stakning

Löpintervaller runt Stångtjärn, med Hoka Tecton X 2.

Väskbärare

Hallå!

Det finns en ny VLOGG ute för medlemmar, från bland annat midsommarafton och Orsakajt’n. Den släpps som vanligt imorgon klockan 16:30.

Idag har jag tränat, det måste jag ändå säga. Det blev en klassisk trestegsraket då jag tog rullskidorna till Stångtjärn, tränade löpintervaller med Falu BS bandy och tog rullskidorna tillbaka hem.

På ditvägen körde jag raka spåret på mina Elpex 3. Då slutade kalaset på 1 h 20 min och 25,2 kilometer.

Löpningen tillsammans med Falu BS blev jobbig men rolig. Vi körde 2 x 1 varv runt Stångtjärn med cirka fem minuter vila. Mina siffror där blev:

1:a – 6,30 min, 1,9 km, 3,26 min/km

2:a – 6,16 min, 1,9 km, 3,20 min/km

Efter dessa intervaller körde vi två stycken i den branta skidgångsbacken i nära anslutning till Stångtjärn. En backe på 320 meter och 50 höjdmeter. Här klockade jag in på 1,58 på den första och 1,53 på den andra.

Lyckades vara snabbast idag, tack och lov. Kul att jag fick möjligheten att vara med på dessa pass!

Med uppvärmning och nedjogg fick jag ihop en timme och 10,2 kilometer.

Sista konditionsdelen för dagen blev stakning hem, för att få ihop fyra timmar fick jag skarva en del på slutet. Denna del stannade på 1 h 40 min och 32,6 kilometer.

Avslutningsvis körde jag också TRX-styrka. Fin träningsdag!

Related Articles

Fyllt 42 ÅR och CYKELPERS!

  Hej på er! Ja, under denna vecka har jag passat på att fylla år, igen, usch. I övrigt har jag tränat en massa timmar, varenda dag....

ÅTERFALL direkt med STAKVECKA!

Hej. Det blev ett kort uppehåll från mitt sista rullskidpass. Denna veckan bjöd på ett fint cykelpass med Johan Höcke, Niklas "Bäckis" Bäckman och Isak...

Mitt SISTA RULLSKIDPASS!!!

Tjena! Fullsmetad vlogg och en vecka med mycket träning och KATASTROFALT VÄDER. Veckan börjar i dur med en fin insats på måndagströskel och cyklingen -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here