Bra intervaller

Godkväll! 
Det blev intervaller idag trots allt, stakning var dagens åkstil, det under hela passet. 
Efter en uppvärmning på cirka 30 minuter så satte jag av med målet för dagen: 5 x 8 minuter, med 2 minuter vila (lugn åkning) emellan. Jag höll nästan uteslutande till längs Igeltjärnsvägen, förutom några små avstickare på konstnöspåret närmast stadion. Intervall 1, 3 och 5 var således mestadels uppför, medan övriga två mest nedför. Lite siffror:
1: 2,57 km, 71 höjdmeter, 12 fallmeter, 19,2 km/h, 168 snittpuls, 177 maxpuls, 257 snittwatt 

2: 3,44 km, 38 höjdmeter, 72 fallmeter, 25,8 km/h, 169 snittpuls, 176 maxpuls, 224 snittwatt

3: 2,70 km, 65 höjdmeter, 36 fallmeter; 20,2 km/h, 172 snittpuls, 176 maxpuls, 239 snittwatt 

4: 3,37 km, 42 höjdmeter, 84 fallmeter, 25,2 km/h, 168 snittpuls, 176 maxpuls, 213 snittwatt 

5: 2,71 km, 68 höjdmeter, 30 fallmeter, 20,3 km/h, 172 snittpuls, 176 maxpuls, 238 snittwatt 
Kändes ändå helt okej idag. Höll igen en aning för att inte bränna ut mig helt. Det var ganska så lättfört också, vilket är skönt att slippa slit ihjäl sig. Tror inte heller jag irriterade mig på något särskilt idag, skönt! Det gäller dock att klä sig bra i denna kyla, dubbla handskar, strumpor och pjäxöverdrag hör numer till standardutrustningen. 
Totalt fick jag in 2,05 h, 38,75 km och 675 höjdmeter. Fint pass. 
https://adamsteen.se/

Related Articles

Simons KALASRACE 2025 – HUR FORT kan jag springa på 5 km?!

En salig blandning - högt och lågt. Samt en avslutning med det klassiska evenemanget "Simons kalasrace"! Ny kod hos https://www.skistart.com: koden ”STSK05” ger 10% rabatt...

TRÄNING och Jone bjuder på SKOJ!

  Hallå där! Här är veckans vlogg! Det är fullt med vind, träning, träning i gott sällskap, väggningar, dödskörningar + andra tokerier och SKOJ! _____ Bli medlem i kanalen...

IGÅNG med TRÄNING – men något FÖRÄNDRADE ALLT..!

Det blev en hård start på det nya träningsåret, ont överallt efter fyra dagar. Därefter HÄNDE NÅGOT SOM FÖRÄNDRADE ALLT. Vad, det kanske inte ens står...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here