Kämpig löpbandsmorgon

Fin start på veckan att stå på ett löpband och stirra in i en vägg. Det går att ha det sämre!

Tja, tja!

Sen kväll igår då jag tittade på valvakan till strax efter midnatt. Spännande kväll hela vägen och det ser ut som att högersidan får majoritet, vilket jag gillar. Men vis av erfarenhet så tror jag att det blir en salig röra återigen. Den som lever får se.

När klockan ringde klockan 07,00 så var ett tufft löpbandspass en av de sista saker jag var sugen på att ta mig för. Men jag lyckades återigen stålsätta mig och ta tag i saken, jag vet ju hur skön känslan är efteråt. Där och då var jag dock lyckligt omedveten om hur tufft det skulle bli. Dålig sömn och tuff träning de senaste dagarna har satt sina spår.

Löpningen idag blev totalt 45 minuter utan stopp, fördelat på:

– 10 min @ 15 km/h

– 30 minuter i växlande tempo, fördelat på:

4 min @ 17,1 – 4 min @ 18,1 – 4 min @ 19,1 km/h

3 min @ 17,1 – 3 min @ 18,1 – 3 min @ 19,1

2 min @ 17,1 – 2 min @ 18,1 – 2 min @ 19,1

1 min @ 17,1 – 1 min @ 19,1 – 1 min @ 18,1

– 5 min @ 15 km/h

Allt på 1% lutning.

Blev riktigt tufft idag och jag fick gräva djupt. Jag skiftade om de sista två enminutarna så att jag skulle bli klar med den snabbaste farten först, gissa om det var skönt att sänka ned farten till 15 för de sista fem minuterna!

Mina ben var rätt slitna, vilket inte var så konstigt efter lördagens långa löppass. Glad att jag tog mig igenom detta pass och det känns som att jag så sakteliga blir bättre på löpningen igen. Även hälsenan verkar bli allt bättre, dock ska jag fortsätta med de excentriska tåhävningarna för säkerhets skull, men kanske inte varje dag.

Pulsen maxade på stabila 185 under passet. Snittet under de tuffa 30 minuterna blev 18,1 km/h, vilket är 3,19 min/km. Jag sprang som vanligt i mina carbonskor från Hoka, dessa var nog räddningen idag!

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here