Skierg- och löpbandsintervaller

Nöjd med en Smartfish i handen efter avklarade intervaller!

Tjena!

På cyklingen hem från jobbet så bestämde jag mig för att skippa de planerade stakintervallerna, till förmån för balkongen. Spöregn och tidigare nysnö lockade inte alltför mycket. Sovit väldigt lite i två nätter i rad (cirka 5 h/natt), så jag var lite osäker på om kroppen ville spela på lag, men läser ni vidare så ska ni se att det gick rätt bra.

Funderade ett tag och kom sedan fram till följande upplägg, först skierg:

  • 15 min uppvärmning @ sub 2,00 (20 snabba drag vid minut 4, 9 och 14)
  • 5 x 500 m + 5 x 60”-60” + 5 x 30”-30” + 5 x 15”-15” (motstånd 8)
  • 15 min nedvarvning @ sub 2,00 (motstånd 5)

Såhär blev utfallet rent tidsmässigt:

Dagens tider på skiergen, signerat ErgZone. Smidigt att lägga in passen i förväg, samt att kunna gå tillbaka och se tidigare prestationer!

Även om jag inte kände mig i toppslag så var det ändå helt okej och stabilt med bra tider.

Efter detta så var det dags för denna kära maskin:

Här ville jag blanda helt platt med backe, så då fick det bli följande:

  • 15 min uppvärmning @ 15 km/h, 0% + 3 x 20”-20” @ 20 km/h, 0%
  • 2 x 3 min @ 19,5 km/h, 0% + 4 x 60”-30” @ 20 km/h, 0% 
  • 5-3-2 min @ 12 km/h (12,1, 12,2), 10% (1 min vila mellan allt)
  • 10 min nedvarvning @ 15 km/h, 0%

Även här ungefär samma känsla som på maskin nummer ett. Men jag tog mig igenom det skönt nog. Dock så gjorde hälsenan sig påmind nu även på löpbandet, något jag varit förskonad från tidigare. Inte bra..! Jag får nog kanske ta mig en månads vila efter säsongens sista tävling (vilken den nu blir), för att läka både mentalt och fysiskt.

Ett bra pass blev det i alla fall och jag fick verkligen blåsa ur kroppen. Avslutade kalaset med 500 reps gluteus-övningar, samt tåhävningar.

Godkväll!

Previous articleSkierg-intervaller
Next articleStakar vidare

Related Articles

GALET LEGOBYGGE och GRYM CYKELFORM!

  Hej! Här kommer veckans vlogg! Haft många fina dagar med Alfons. Vi har tränat, cyklat, varit i sommarstugan och byggt ett GALET LEGOBYGGE! Det och ofantligt mycket...

ARBETSLÖS + grill med ELITEN!

  STÖD GÄRNA VLOGGEN OCH EN ARBETSLÖS STACKARE MED EN LITEN SWISH TILL: 076 - 166 49 97 - TACK! SATAN VILKEN GALEN VLOGG DETTA ÄR!!! - MÅNDAGSTRÖSKEL...

DUELLERNAS VECKA!

  Fullt upp denna vecka med träning, skjutsningar, aktiviteter och så vidare! Har även skaffat SPD-pedaler till Alfons! Det och mycket mer i veckans vlogg! -...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here