19,5 km/h (3,04 min/km) med en Smartfish på huvudet och ett par Hoka Rincon på fötterna.

Jag släppte en vlogg idag som ni hittar här.

Hej på er.

Denna tävlingsfria söndag började tidigt för min del med uppstigning 07,45 för att kolla herrarnas skiathlon på TV. Spännande utfall där! Kul med William Porommas sjätteplats! Coolt med tävlingar i Kina, jag känner igen terrängen från när jag själv var i landet och vann Tour de Ski China 2014. Fina minnen.

Idag velade jag ett tag kring vad jag skulle köra. Tanken var först lätt stakning och styrka. Men jag var inte så sugen på att åka skidor, så jag bestämde mig för att köra ett kort och effektivt intervallpass på löpbandet istället. Skönt att ha denna möjlighet alltså! Min hälsena som jag haft känningar av brukar inte störa mig det minsta på löpbandet av någon konstig anledning.

Visst att jag tävlade igår och egentligen borde ta det lugnt. Men jag brukar ha veckans piggaste dag just dagen efter tävling. Dessutom måste jag pussla en del med övrigt tid med tanke på Alfons och jobb. Löpning är ju dessutom till stora delar andra muskelgrupper än stakning.

Jag värmde upp i tio minuter på 15 km/h + 3 x 20” – 20” på 20 km/h. Sedan vankandes det intervaller, 4 x 4 minuter (2 minuter vila):

1:a – 18 km/h

2:a – 18,5 km/h

3:e – 19 km/h

4:e – 19,5 km/h

Avslutade sedan med tio ytterligare minuter på 15 km/h. Hela passet på 0% lutning för att få det så lätt som möjligt och minst möjliga belastning på musklerna. Kändes ändå ganska stabilt och bra hela vägen! Haft problem med farter på 19 km/h och över, men det gick fint idag.

Efteråt så blev det mitt nya program med stab- och därefter snabb-styrka. Samt även lite av mina kettlebell-övningar med gummiband. Fint mör i kroppen nu!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here